Landboxen köpvillkor | Landshopping.se

KÖPVILLKOR för LANDBOXEN

  1. Allmänt

LRF Media AB org.nr. 556413–2883 har träffat samarbetsavtal med ett antal arrangörer av upplevelser i Sverige. LRF Media marknadsför och säljer dessa upplevelser under namnet Landboxen. Genom att köpa Landboxen godkänner du dessa villkor. 

  1. Beställning

Du som ingår avtal i egenskap av konsument behöver vara över 18 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 18 år krävs dina målsmäns samtycke för att få köpa Landboxen. Om du köper Landboxen i egenskap av representant för ett företag behöver du ha behörighet att göra köpet. 

  1. Kontakta oss

Om du har några frågor om dessa villkor eller om Landboxen är du välkommen att kontakta vår kundservice. Du når vår kundservice genom att maila kundservice@lrfmedia.se eller genom att ringa 010-184 40 84. Vår adress är LRF Media AB, Box 78, 685 22 Torsby. 

  1. Leverans

Vi skickar alla beställningar med ordinarie postgång. Landboxen ryms i de flesta brevlådor/brevinkast, vid leverans av flera boxar eller i de fall försändelsen ej ryms i er brevlåda hämtas paketet hos aviserat postombud. 

  1. Betalning

Vi använder Klarna som betallösning vid direktbetalningar. Du hittar mer information om Klarna och deras villkor här (öppnas i nytt fönster). 

  1. Avbokning

Vi förmedlar upplevelser till tredje part. När man sedan bokar sin upplevelse är det leverantörens av- och ombokningsvillkor som gäller. 

  1. Öppet köp och ångerrätt

Du har 14 dagars öppet köp och ångerrätt från varans beräknade leveransdag (ca 3 dagar från beställningsdag) under förutsättning att upplevelsen inte har bokats eller bytts till annan upplevelse. Om upplevelsen efter 365 dagar efter köpedatum har upphört, så erbjuds du kostnadsfritt byte av upplevelse som ej nyttjats till motsvarande värde.   

Konsumentverkets ångerblankett (PDF, öppnas i nytt fönster)  

  1. Bokningsvillkor

Upplevelserna erbjuds alltid på utvalda tider och behöver därför förbokas. På vår hemsida www.landshopping.se/upplevelse hittar du information om varje upplevelses tillgänglighet, restriktioner och annan viktig information. Vi rekommenderar att detta kontrolleras innan köp och bokning. 

Bokningen sker direkt genom arrangören. Avbokningsvillkoren hos arrangörerna kan variera och du som köpare är alltid ansvarig för att kontrollera vilka avbokningsvillkor som gäller hos respektive arrangör. Om du inte gjort någon avbokning och denna bekräftats enligt de avbokningsvillkor som gäller för respektive arrangör anses den köpta upplevelsen vara förbrukad.  

Det kan hända att en upplevelse måste ställas in med kort varsel till följd av anledningar utom arrangörens och LRF Medias kontroll, exempelvis p.g.a. dåligt väder eller för få inbokade deltagare. Vid inställd upplevelse till följd av oförutsedda händelser kommer LRF Media eller arrangören att meddela dig snarast möjligt. Vänligen uppmärksamma att då detta ligger utom LRF Medias och arrangörens kontroll, kan LRF Media inte garantera att information om inställd upplevelse ges i god tid innan den bokade tiden för utförande. LRF Media ersätter inte och ska inte hållas ansvarig för eventuella merkostnader som kan ha uppkommit som en följd av en upplevelse som genomförs eller en upplevelse som ställs in. Sådana merkostnader innefattar men är inte begränsade till rese- och boendekostnader. När du bokat din upplevelse föreligger ett separat avtal mellan dig och arrangören där du är ansvarig för att kontrollera detta. 

  1. Tvist

Vid eventuell tvist kommer LRF Media att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. 

  1. Återbetalning

Vid utnyttjande av ångerrätt och öppet köp enligt punkt 7 har köparen rätt till full återbetalning av varan vid retur av den fullständiga Landboxen, med utskrivet kvitto bifogat i returen. Rätten till återbetalning kan ej överlåtas till någon annan. Hela beloppet för återbetalningen betalas tillbaka till köparen med samma betalsätt som för köpet, inom 30 dagar från det att den returnerade Landboxen har mottagits av LRF Media AB.  

  1. Reklamation och Garanti

LRF Media AB är tillsammans med den samarbetspartner som levererar upplevelsen bundna via avtal att leverera överenskommen upplevelse och uppfylla de krav på kvalitet och genomförande som LRF Media AB ställer. Det är samarbetspartnerns ansvar att upplevelsens genomförande utsträcker sig i enlighet med dessa villkor. Om du vill reklamera genomförandet av en upplevelse ska reklamationen skickas till kundservice@lrfmedia.se. LRF Media AB rekommenderar kunden att påtala eventuella missförhållanden redan i samband med genomförandet direkt till aktuella samarbetsparten. Eventuella reklamationer kommer utredas av LRF Media AB tillsammans med samarbetsparten och ett svar till den reklamerande kunden sker alltid inom 14 dagar från att reklamationen kommit LRF Media AB tillhanda. Vid godkänd reklamation sker utbetalning inklusive eventuella fraktkostnader till kunden inom 30 dagar från att reklamationen godkänts. Vid eventuell tvist följer LRF Media AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

  1. Upplevelser, arrangörer och platser

LRF Media AB samarbetar med utvalda samarbetspartner för att kunna erbjuda upplevelser med kvalitet. 

Det kan dock hända att en specifik upplevelse eller ort måste utgå på grund av omständigheter utanför vår kontroll. I dessa fall kan ni givetvis byta upplevelse, ångra köpet eller få ett presentkort som motsvarar värdet på upplevelsen. 

Samarbetspartnern har möjlighet att ändra upplägget på en viss upplevelse under giltighetstiden. Samarbetspartnern har också rätt att ändra och skjuta fram dag för upplevelsen och meddelar förstås dig som köpare det i tid. Vi garanterar dock att upplägget ska gälla under ett år från köpedatumet. 

  1. Personuppgifter& Data

GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny förordning som gäller i hela EU och ersätter den svenska personuppgiftslagen den 25 maj 2018. Kraven på hur vi som företag hanterar personuppgifter skärps i och med den nya personuppgiftslagen. Vi uppdaterar därmed villkoren och kompletterar dem med en integritetspolicy som tydligare beskriver hur vi hanterar, skyddar och använder dina personuppgifter. 

Data och personuppgifter som delas med samarbetspartnern är endast för ändamålet av aktiviteten och begränsas till nödvändiga uppgifter för att utföra aktiviteten och används eller sparas inte för annat ändamål. 

 Läs mer hur vi hanterar dina personuppgifter här (öppnas i nytt fönster)

  1. Force Majeure

Om LRF Medias eller samarbetspartners fullgörande av sina åtaganden väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständighet som LRF Media eller Leverantören inte kunnat råda över, såsom exempelvis krig och naturkatastrofer, ska detta utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skyldighet att utge skadestånd och från andra påföljder. Hävning kan dock ske enligt tvingande konsumentskyddslagstiftning. 

  1. Ändringar av köp- och leveransvillkor

LRF Media AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa köpevillkor. Er beställning omfattas givetvis av de köpevillkor tillgängliga vid tidpunkten ni gjorde beställningen (med undantag för ändringar som måste göras enligt lag, myndighetsbeslut eller förordning). 

 

Senast uppdaterad 29 juli 2021