Frågor och svar
Vanliga frågor & svar

Välkommen till Land Shoppings support! Här får du svar på de vanligaste frågorna gällande shoppen och ditt köp. Nedan hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Saknar du något svar är du välkommen att kontakta kundservice på e-post kundservice@landshopping.se eller telefon 033-430 80 90. Telefontid: Mån-Fre 09-15, lunchstängt 12-13.

Vem levererar mina produkter?

När du beställer en produkt skickas din order till den/de återförsäljare som vi samarbetar med som i sin tur skickar varan/varorna till dig.

Hur betalar jag? 

Land Shopping samarbetar med Klarna för säkra betalningar. Vi har Klarna Checkout vilket innebär att vi erbjuder kortbetalning, direktbetalning via internetbank samt faktura. 

Du kan välja på följande betalningsalternativ
  • Faktura - 14 dagars betaltid från dagen du mottagit varan och ingen fakturaavgift
  • Klarna direkt - pengarna dras direkt när beställningen skickats från oss
  • Kontofaktura - delbetala i din takt och få ett konto upplagt hos Klarna
  • Kortbetalning - Visa och MasterCard som är utfärdade i ett EU land
  • Direktbanksbetalning - betala via din internetbank med BankId
Alla betalningar och fakturor du har hittar du även under Klarnas app. Där du behöver logga in med ditt personnummer och bekräfta med BankID. Det går självklart att hitta ditt kvitto på samma ställe. 

Land Shopping sparar aldrig dina kortuppgifter. All information skickas krypterad via SSL/HTTPS.
Land Shopping hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen GDPR. Det innebär att dina personuppgifter skyddas enligt de villkor som rör behandling av personuppgifter. Betalsystemleverantören som all kortbetalning går igenom uppfyller kraven för PCI-DSS.

När skickas min faktura?


Vid faktura 14 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.
Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes, t.ex. första fakturan för köp gjorda under januari kommer i mitten av februari. 

Hur lång leveranstid har ni?

Leveranstiden varierar beroende på produkt och vilken handlare som levererar. Vid varje produkt finns en ungefärlig leveranstid angiven. Normal leveranstid är 2-5 dagar. Innehåller din order produkter från olika handlare så kommer din leverans att delas upp och skickas från respektive handlare.


Vilken fraktkostnad har ni?

Fraktkostnaden varierar beroende på vilken handlare och produkt det gäller. Fraktkostnaden anges vid produkten och i kassan. Det blir en frakt per handlare. Kostnader för leverans inom Sverige framgår vid respektive produkt på Webbplatsen. Om du vill ha leverans utanför Sverige gäller andra fraktkostnader. Om du vill ha leverans utanför Sverige ska du kontakta vår kundservice eller leverantören direkt för att få information om vilken fraktkostnad som gäller för din leverans.  


Hur skickar ni varorna?

Så snart din order är mottagen och skickad kommer du få ett leveransbesked till din mail. Leveransmetoden kan variera både beroende på från vilken handlare du köper och på vilken produkt du köper. På ditt leveransbesked hittar du information om hur du kan följa din order och se när den kommer att levereras.


Hur ser jag min order?

Efter ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress där din order sammanfattas. Har du ett konto på Land Shopping kan du alltid logga in på ditt konto och titta under orderhistorik där du hittar alla aktuella och tidigare ordrar.


Hur returnerar jag en vara?


Som kund kan du alltid returnera en vara du har köpt inom 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick och att den ej är använd. För att göra processen så smidig och enkel som möjligt sker returen direkt till den handlare som sålt produkten. Om det saknas en retursedel eller information om vart paketet ska returneras kan du alltid kontakta Land Shoppings kundservice så hjälper de dig. Anmäl returen direkt på Mina sidor, följ instruktionerna under Retur.


Normalt tar det cirka två veckor från att returen är mottagen till du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtiden enligt lag.

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är felexpedierad, trasig eller felaktig ska du meddela oss det så snart du upptäcker det. Handlaren står självklart för returportot och du gör din anmälan direkt på Mina sidor, följ instruktionerna under Reklamation.

Vilka villkor gäller när jag handlar på Land Shopping?

Fullständiga köpvillkor hittar du här.

Hur behandlar ni mina personuppgifter?

Läs vår personuppgiftspolicy här.


Hur kontaktar jag kundservice?

Om du inte hittar svar på dina frågor här så maila eller ring vår kundservice: e-post info@familjekortet.se, telefon 033-430 80 90